- JoNova - https://www.joannenova.com.au -

New York Times sells out the US to China for a mere $100,000 a month

How cheap was it for the Chinese Communist Party to buy the American media? Like adding a room to a house.

Practically nothing.

The New York Times, the “paper of record” since 1851 in the USA became a tool for China for just $100,000 a month.  It put stories out for years that were essentially nothing but Communist advertising. They and other newspapers had a deal with state run China Daily which sanitized and covered up human rights abuses like Uighur concentration camps.

The Washington Free Beacon reported that the former “stories” were suddenly deleted:

Acting guilty, what?

The New York Times quietly deleted hundreds of advertorials that the Chinese Communist Party paid to publish on its website.

China Daily, an official mouthpiece of the Chinese Communist Party, has been purchasing advertorial spaces in the pages of mainstream U.S. media outlets for the last decade, using the space to disseminate Chinese propaganda to millions of unassuming Americans. In return, U.S. newspapers such as the Times, the Washington Post, and the Wall Street Journal received millions of dollars.

The NYT has run over 200 advertorials over the last decade,

Key newspapers helped to hide that SARS 2 was lableak and a potential bioweapon. There is blood on their hands.

Bitchute link:  Or whole episode.

The leading newspapers covered up for Anthony Fauci and the Chinese communists as a deadly disease spread:

Tucker Carlson: New York Times in China’s pockets, refused to investigate COVID origins

Fox News:

Last summer, as the COVID pandemic raged throughout the United States, people who still read the New York Times began to notice something very strange happening at the paper. Hundreds of articles that had appeared there, going back nearly a decade, suddenly vanished, they disappeared. There was no way to find them. Nothing like this had ever happened. The New York Times considers itself–very self-consciously– a living historical record. The paper maintains meticulous, searchable archives going back to 1851. Yet last August, a huge number of articles just disappeared.  What was in them? We know the answer because a handful of history-minded readers preserved them when they were in print.  Every one of them was a propaganda piece paid for by the Chinese Communist Party, designed to look like a news article.

One of them reads “China Watch: Diaoyu Islands Belong to China.” That’s the headline. Why would the New York Times, America’s paper of record, print propaganda’s from a totalitarian regime and pretend it was a news article? For money. …

What’s twenty million to buy the wealthiest country in the world?

Since 2016, the Chinese government paid $20 million to outlets like The Los Angeles Times, the Chicago Tribune, and The Washington Post.

Imagine if the New York Times and others had reported rumors of the Chinese Bioweapon back in the days when President Trump wanted to shut the borders. The world could have kept the virus out. The UN WHO would have been recognised broadly (instead of just on skeptical blogs) that the organisation served China, was a public health menace and was culpable.

When China needed help to cover up the lab leak and bioweapon news, the supposed cream of the US Media were only too happy to help.

In the opening months of the pandemic, the lab leak hypothesis was actively discredited by the media and scientific establishment, with anyone associated with it smeared as “racist”.

By Ashley Rindsberg, Unherd

Did the New York Times stifle lab leak debate?

At the start of the pandemic, the Times set the news and policy agenda on the lab leak hypothesis, discrediting it and anyone who explored it. The Times did so while taking money from Chinese state-owned propaganda outlets, such as China Daily, and while pursuing long-term investments in China that may have made the paper susceptible to the CCP’s strong-arm propaganda tactics in the first months of the pandemic.

As someone who has spent years researching the history of the Times, I was struck by the paper’s markedly pro-China bent at the start of the pandemic. It opposed Trump’s travel ban to and from China as “isolationist”. It all but ignored the unparalleled success of China’s arch-enemy, Taiwan, in containing the virus. It downplayed China’s economic war against Australia,…

Over the months, the Times’s coverage grew even more strident — and more in line with Chinese propaganda.

The Times, which used Daszak as a key source in over a dozen articleshas never mentioned that Daszak’s organisation funded the Wuhan lab, in particular research into bats and coronaviruses, a flagrant conflict of interest.

The Times set the tone by calling anyone who asked about the lab leak as being a tinfoil hat nutter…

The CCP also controls access to a vast market, and The Times, like so many other corporations in the US was happy to sell out it’s own standards in order to gain access:

In 2012, seeking to capitalise on China’s burgeoning middle and upper classes, the Times launched a Chinese edition of its daily paper followed by the launch of a luxury lifestyle magazine.

In investing so heavily in China, the Times unintentionally handed the rapacious CCP an editorial lever to sway coverage. The Times learned this first-hand when, in 2012, the CCP blocked Chinese access to the Times online in retaliation

The elite media was China’s best friend, and a traitor to the USA.

The culture of hating-the-US-as-a-fashion-statement probably meant the editorial board didn’t even feel like they were selling out their own nation.

h/t Bill in AZ

9.9 out of 10 based on 94 ratings